Bent u uw paspoort of identiteitskaart kwijt? Of is het gestolen? Dan moet u dit doorgeven aan de gemeente.

Wat moet ik doen?

U kunt op 2 manieren een Verklaring van Vermissing melden:

1 Online melden

Online vermissing melden (U hebt hiervoor DigiD nodig.)

2 Aan de balie van het gemeentehuis

U kunt ook naar de balie in het gemeentehuis komen. U maakt hiervoor eerst online of telefonisch ((0229) 54 84 00) een afspraak.

Tijdens deze afspraak kunt u gelijk een nieuw paspoort of ID-kaart aanvragen. Op de pagina over paspoort en ID-kaart leest u wat u mee moet nemen om een nieuw paspoort of ID-kaart aan te vragen. 

Wat kost het?

Het invullen van een Verklaring van vermissing is gratis.

Hoe lang duurt het?

Bij een online aangifte wordt de vermissing de eerstvolgende werkdag verwerkt.

Meer informatie

  • In Nederland hoeft u geen aangifte te doen bij de politie.
  • Moet u direct op reis? Vraag dan een noodpaspoort aan.
  • De overheid registreert bij een Verklaring van vermissing het documentnummer van uw vermiste paspoort of identiteitskaart. Deze registratie helpt bij de strijd tegen identiteitsfraude.

Aangifte doen in het buitenland

Verliest u uw paspoort of identiteitskaart in het buitenland? Dan moet u eerst aangifte doen bij de politie ter plaatse. Daarna kunt u bij de Nederlandse ambassade of het consulaat een nooddocument aanvragen. Met het buitenlandse proces-verbaal kunt u bij de gemeente een paspoort of identiteitskaart aanvragen. Meer informatie leest u op Nederlandwereldwijd.nl.

Heeft u gevonden wat u zocht?