Fixi helpt u bij het melden van bijvoorbeeld kapotte lantaarnpalen, overvolle prullenbakken, wateroverlast of losliggende stoeptegels. Het meldsysteem Fixi is geïntegreerd in onze gemeentewebsite. U kunt online een melding doen. U komt dan direct terecht op de meldingspagina van Koggenland:

Doe een melding bij Fixi Koggenland(externe link)

Buiten kantoortijden en in het weekend belt u naar (0229) 548 300 als een situatie direct gevaar oplevert en niet kan wachten.

Nog makkelijker en sneller: de Fixi app

U kunt de Fixi app downloaden voor uw mobiel en ter plekke van de schade of overlast een melding doen. Via de app kunt u de status van de melding in de gaten houden. U kunt ook nog reageren op een melding, wanneer deze is afgehandeld door de gemeente. De Fixi app is te downloaden in de Google Play Store en via Apple’s AppStore via de urls: 

Of door middel van het scannen van onderstaande QR code:

  • Fixi app voor Android (links) en voor iOS (rechts):

Hoe werkt het?

  • Ga naar de Fixi-website of open de Fixi-app.
  • U kunt meldingen maken door te registreren / in te loggen of u kunt meldingen zonder account maken. (Vul wel altijd uw e-mailadres in, zodat we u op de hoogte kunnen houden van de voortgang. Uw gegevens zijn uiteraard niet openbaar maar gebruiken we alleen voor de afhandeling.)
  • Maak een foto van de melding of voeg een foto toe vanuit uw fotobibliotheek.
  • Selecteer de locatie van de melding of voer de straatnaam in.
  • Omschrijf het probleem.
  • Dien vervolgens de door u gemaakte melding in bij de gemeente.
  • De gemeente neemt uw melding in behandeling.
  • U krijgt bericht als het probleem is opgelost.

Op de getoonde kaart van onze gemeente kunt u ook eenvoudig andere meldingen in de gemeente bekijken.

Lukt de melding via Fixi toch niet? Of wilt u liever uw melding telefonisch aan een medewerker van de gemeente doorgeven? Bel dan (0229) 54 84 00.

Wat kan ik melden?

Voorbeelden van zaken die u kunt melden bij de gemeente:

  • losse stoeptegel
  • gat in de weg
  • kapotte straatverlichting
  • schade aan lantaarnpalen of verkeersborden
  • onveilige plekken
  • achterstallig onderhoud aan openbaar groen, zoals onkruid
  • afgewaaide takken, omgewaaide bomen
  • vernield groen
  • zwerfvuil
  • overvolle afvalbakken
  • dode dieren langs de weg of in het water
  • stankoverlast
  • achtergelaten fietsen of auto’s
  • onveilige verkeerssituatie
  • aanleg en onderhoud van speelplekken
  • kapotte of onveilige speeltoestellen

Wat te doen bij stormschade?

Bij acuut gevaar belt u 112. Is er geen spoed, maar heeft u toch de brandweer nodig, bel dan 0900-0904

  • Instortingsgevaar: Acuut gevaar, bel 112
  • Boom dreigt op de weg te vallen of losgeraakte dakbedekking: Geen spoed, wel brandweer, bel 0900-0904
  • Omgevallen boom in de berm: maak een melding bij de gemeente via het online meldingssysteem(externe link)
  • Omgevallen boom in uw tuin: zelf regelen
  • Bij twijfel belt u altijd 112

Overige meldingen

  • Meldingen die betrekking hebben op uw huurwoning van Woningbedrijf Koggenland dient u bij Woningbedrijf Koggenland(externe link) in. Betreft het een spoedmelding over uw huurwoning van het Woningbedrijf, bijvoorbeeld bij gaslekkage, stroomstoring, ernstige dak-lekkage? Dan belt u buiten kantoortijden met Storingservice.nl naar het storingsnummer 088-3746134. 
  • Wilt u een algemene opmerking maken of een vraag stellen? Neem dan contact op via het contactformulier.
  • Als wij uw melding niet kunnen afhandelen, maar een andere overheidsinstantie wel, dan sturen wij uw melding door. Hierbij kunt u denken aan politie of hoogheemraadschap.

Hoe lang duurt het?

De gemeente behandelt uw melding via Fixi meestal binnen 5 werkdagen. Dit betekent niet altijd dat de situatie dan ook opgelost is. Soms is daar meer tijd voor nodig.

Heeft u gevonden wat u zocht?