Formulier afsluiten
Formulier opnieuw starten

Automatische incasso aanvragen, wijzigen of stoppen (DigiD)

Voortgang
10%

Informatie vooraf

Let op: velden met een * zijn verplicht

Via dit formulier vraagt u een automatische incasso aan, geeft u een wijziging door of stopt u uw automatische incasso.

Hoe lang duurt het invullen van dit formulier?

Het invullen van dit formulier duurt ongeveer 5 minuten.

Wat gebeurt er na mijn verzoek?

  • U ontvangt een automatische bevestigingsmail dat wij uw verzoek hebben ontvangen.
  • Vraagt u uw automatische incasso aan voor de 20ste van de maand? Deze is dan nog dezelfde maand verwerkt in onze administratie. Dit  kunt u achteraf raadplegen op de afschrijvingen van uw bank. 
  • Wilt u uw bankrekening wijzigen voor de automatische incasso aan? Als u dit aanvraagt voor de 20ste van de maand dan is deze nog dezelfde maand verwerkt in onze administratie. Dit  kunt u achteraf raadplegen op de afschrijvingen van uw bank.
  • Zegt u de automatische incasso op? Dan ontvangt u van ons per mail een bevestiging.

Login met DigiD of eHerkenning

Voor het online verzoek heeft u DigiD of eHerkenning nodig.

DigiD eHerkenning

  • Doet u het verzoek namens uzelf? Dan heeft u DigiD nodig. Heeft u nog geen DigiD? Vraag dan eerst DigiD aan.
  • Doet u het verzoek namens een organisatie? Dan heeft u eHerkenning betrouwbaarheidsniveau 2+ nodig. Heeft u nog geen eHerkenning betrouwbaarheidsniveau 2+? Vraag dan eerst eHerkenning 2+ aan.
Staat uw naam op de belastingaanslag? *
U kunt alleen een automatische incasso aanvragen voor belastingen die op uw naam staan. Kijkt u dus goed op de belastingaanslag aan wie deze is gestuurd. Als de belastingaanslag bijvoorbeeld naar uw partner is gestuurd, dan moet hij of zij de automatische incasso aanvragen, wijzigen of stopzetten.